Wat kan de Goan app?
De Goan app biedt u vele voordelen. Een aantal daarvan ziet u hieronder.
Bekijk de actuele aankomsttijd van uw Regiotaxi
Als u een Regiotaxi boekt met de Goan app, hoeft u nooit meer te bellen naar het callcenter waar de taxi blijft. U ziet de aankomsttijd tot op de minuut nauwkeurig.
U kunt zien of de chauffeur al in de buurt is.
Wilt u nog meer zekerheid? U kunt, als de taxi dit ondersteunt, de precieze locatie zien van de chauffeur. Zo hoeft u nooit meer te zoeken waar hij is!
Hoeveel budget heeft u over?
Misschien heeft u een maximaal reisbudget gekregen voor de Regiotaxi aan het begin van het jaar. Dan is het wel prettig om te weten hoeveel kilometers u nog kunt reizen, zodat u in kunt plannen of u aan het eind van het jaar nog genoeg over heeft. In de Goan app kunt u op elk moment uw actuele resterende budget terug vinden.
Een planner die precies op uw behoeften is afgestemd.
in Goan zit een handige planner. Deze laat zien hoe u van bijvoorbeeld uw huis naar een bepaald adres kan gaan. Daarbij wordt dan getoond met welke vervoersmiddelen u daar kunt komen (bijvoorbeeld Regiotaxi of Openbaar Vervoer), wat de kosten zijn en hoe lang de reis duurt. Er wordt rekening gehouden met uw voorkeuren, bijvoorbeeld met hoe mobiel u bent. Zo krijgt u altijd het best mogelijke advies!
U heeft geen OV-chipkaart nodig
Met de Goan app is reizen nog makkelijker geworden. U heeft geen OV-chipkaart meer nodig als u met het Openbaar Vervoer reist. Als u een kaartje koopt, verschijnt er voor de reis een ticket in de app in de vorm van een QR code. Deze kunt u laten zien aan de buschauffeur of bij het NS-poortje houden. Vervolgens kunt u reizen.
Korting op uw treinreizen met de NS. Exclusief voor Goan gebruikers.
Als u met de NS reist tussen 9:00 en 16:00 of na 18:30, dan krijgt u 10% korting op uw treinreizen! Zonder dat u daar een extra pas voor nodig heeft. De korting wordt automatisch berekend.
Vaak gestelde vragen
ALGEMEEN
Waar kan ik Goan downloaden?
Goan is te downloaden voor Android in de Play Store en voor iOS in de App store.
Met welk vervoer kan ik met Goan reizen?
Met Goan reist u met de trein, bus, Regiotaxi, AutoMaatje, Noaberhopper of een combinatie daarvan. Ook kunt u via Goan zien waar deelscooters en deelfietsen zich bevinden bij u in de buurt. Als u een deel van uw reis met eigen vervoer maakt kunt u dat ook mee plannen in de app.
Waar kan ik problemen met de app melden?
De app wordt nog volop getest. We ontvangen meldingen over problemen en andere verbeterpunten voor de app graag via het contactformulier of via mail op info@goan.nl.
REGIOTAXI
Kan ik reizen met de Regiotaxi boeken via Goan?
Ja, Goan is speciaal ontwikkeld met aandacht voor reizen met de Regiotaxi. U kunt reizen met de Regiotaxi boeken via Goan nadat u uw Regiotaxipas heeft gekoppeld in de app. Goan is een èxtra mogelijk om uw Regiotaxi ritten te boeken. U kunt de ritten met de Regiotaxi ook boeken via het callcenter en de website van Regiotaxi Twente.
Heb ik mijn Regiotaxipas nodig om een rit te boeken?
Ja, om uw rit te boeken heeft u altijd uw pasnummer nodig. Om de Regiotaxi te kunnen reserveren koppelt u uw Regiotaxipas in de app. Dit kan bij ‘mijn profiel’ onder het kopje ‘Regiotaxi gegevens’. Als uw pas is gekoppeld zet u bij ‘mobiliteitsprofiel’ Regiotaxi aan. U kunt bij het plannen van uw reis nu de Regiotaxi reserveren.
Kan ik in de app zien hoeveel ik nog mag reizen met de Regiotaxi?
Ja, u heeft altijd inzichtelijk hoeveel kilometers u nog te goed heeft. Dit staat in het menu onder het kopje ‘Regiotaxibudget’.
Kunnen mijn begeleider en/of mijn kinderen meereizen met de Regiotaxi?
Hiervoor gelden dezelfde regels als bij de telefonische reservering. In de planner kunnen meereizende personen worden aangegeven (indien toegestaan volgens uw WMO-indicatie).
Welke regels gelden er voor de vertrektijd bij een rit met de Regiotaxi?
Er gelden dezelfde regels als bij een telefonische reservering. De Regiotaxi kan een kwartier voor en een kwartier na de aangegeven vertrektijd bij het afgesproken adres aankomen.
Welke vervoerder rijdt in mijn gemeente de Regiotaxi?
Voor meer informatie over vervoerders die de Regiotaxi rijden in jouw gemeente: kijk op de website van Regiotaxi Twente. Bekijk hier de website: https://www.samen14.nl/regiotaxi+twente/default.aspx
Welke reizen kan ik met de Regiotaxi maken?
De rit moet altijd beginnen en/of eindigen op uw woonadres. Dat is het adres waarop u bij de gemeente met uw Regiotaxipas bent geregistreerd. Voor pashouders uit de gemeenten Enschede en Losser zijn er 2 puntbestemmingen in Gronau Westfalen. Dit zijn de locaties: Bahnhof en Winkelcentrum Karstadt. Verder zijn de ritten gemaximeerd tot 25 km. Wilt u verder reizen dan 25 km, dan kan dat met het OV (trein, bus) of met Valys (deeltaxi). Meer informatie over Valys vind u op www.valys.nl of bel met telefoonnummer 0900 – 96 30.
Hoe ver van tevoren kan ik mijn reis met Regiotaxi boeken?
Boek altijd minimaal 4 uur voor uw gewenste vertrektijd uw rit met de Regiotaxi. In verband met drukte en personeel te kort heeft de Regiotaxi op deze manier voldoende tijd om uw rit te koppelen aan een van de chauffeurs.
Ik moet op tijd op een afspraak zijn, kan ik via de app een gegarandeerde aankomsttijd vragen?
U kunt in de app een notitiemogelijkheid achterlaten voor uw chauffeur om uw aankomsttijd te kunnen waarborgen. Houdt er altijd rekening mee dat de Regiotaxi een kwartier eerder of later kan aankomen dan uw gewenste aankomsttijd.
REIZEN
Kan ik een reis via Goan annuleren?
Een rit met de Regiotaxi kan tot minimaal één uur voor de vertrektijd kosteloos worden geannuleerd in de app. Hiervoor gaat u naar ‘Mijn reizen’ en klikt u vervolgens op gewenste reis en dan op ‘Annuleren’. U ontvang altijd een annuleringsbevestiging per mail. Reizen met het OV kunnen niet worden geannuleerd.
Ik heb een (mobiliteits-)beperking. Hoe weet ik of ik een reis kan maken met het Openbaar Vervoer?
Het Openbaar vervoer is tegenwoordig een stuk toegankelijker voor mensen met een (mobiliteits-)beperking. Heeft u reisassistentie nodig bij het in- of uitstappen? Boek dan uw assistentie via de NS-website, NS-app of bel 030-2357822. Ga voor meer informatie naar: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html
Heb ik voor het reizen met het openbaar vervoer een OV-chipkaart nodig?
Nee, de app werkt als vervoersbewijs voor het openbaar vervoer. in de Goan app krijg u uw vervoersbewijs voor de bus of trein. Uw vervoersbewijs vind u bij ‘mijn reizen’ en bestaat uit een QR-code. Je scant deze code bij de poortjes op het treinstation of laat de code zien aan de conducteur of chauffeur in de trein of (buurt-)bus.
Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een Noaberhopper te kunnen boeken via de Goan app?
- Om een Noaberhopper te kunnen boeken moet het vertrekpunt of de aankomstlocatie altijd één van onze Hub punten zijn. U reist dus altijd van hub naar deur of andersom.
- Zorg dat u altijd een volledig adres (straat en huisnummer) invoert in onze planner bij het boeken van een Noaberhopper. Voor zowel het Hub punt als het andere adres. Anders krijgt u geen Noaberhopper aangeboden!
- U kunt tot 1 uur voor uw gewenste vertrektijd een rit boeken.
- U rit mag niet langer zijn dan 15 kilometer enkele reis.
- De Noaberhopper rijdt 7 dagen in de week tussen 09.00 en 21.00 uur.
Waar bevinden zich alle Hub punten van de Noaberhopper?
Bekijk het hier. http://www.noaberhopper.nl/locaties/. Of bekijk in de app bij ‘In de buurt’ waar uw dichtstbij zijnde Hub zich bevindt.
Waarom krijg ik mijn vervoersvoorkeur niet aangeboden in de app?
Kijk goed naar de voorwaarden waar een reis met uw vervoersvoorkeur aan moet voldoen. Bent u bijvoorbeeld vergeten om het huisnummer in te voeren in onze planner? Dit kan betekenen dat u geen Regiotaxi aangeboden krijgt. Meer lezen over alle voorwaarden? Ga in het menu in de app naar ‘Informatie vervoerders’.
APP
Het lukt niet om een account aan te maken, wat kan ik doen?
Mogelijk is de door u gekozen gebruikersnaam al in gebruik. Probeer nog eens om een account aan te maken met een andere gebruikersnaam. Heeft u vragen? Bel dan tijdens kantooruren met onze klantenservice via het nummer 088 84 84 050 of stuur een e-mail naar info@goan.nl
Wat is mijn gemiddelde loop- of rolsnelheid?
Goan houdt bij het plannen van uw reis en bij het opstappen en overstappen, rekening met uw maximale afstand die u zelf kunt voortbewegen. Met uw persoonlijke gegevens krijgt u reisadvies afgestemd op uw persoonlijke situatie.
Waarom moet ik een maximale afstand zelf voortbewegen invoeren?
Goan houdt bij het plannen van uw reis en bij het opstappen en overstappen, rekening met uw maximale afstand die u zelf kunt voortbewegen. Met uw persoonlijke gegevens krijgt u reisadvies afgestemd op uw persoonlijke situatie.
Waar kan ik mijn geboekte reizen zien in de app?
Al uw geboekte en gemaakte reizen vindt u terug bij ‘mijn reizen’. U krijgt ook een ritbevestiging van uw geboekte rit via de mail.
Hoe kan ik een AutoMaatje rit aanvragen via de app?
Met Goan regelt u dit gemakkelijk door tijdens de instelhulp óf later bij ‘mijn profiel’ bij ‘ANWB AutoMaatje voor ‘Vraag koppeling aan’ te kiezen. Een medewerker van AutoMaatje neemt vervolgens contact met u op om uw aanvraag te bespreken. Zet bij ‘reisvoorkeuren’ Automaatje aan. U kunt dan bij het plannen van reizen Automaatje ritten aanvragen.
Hoe lang van te voren moet ik een rit voor AutoMaatje aanvragen?
U dient altijd minimaal 2 dagen van te voren uw rit aanvraag te doen voor AutoMaatje.
Wat kan ik doen als mijn aanvraag voor een AutoMaatje rit niet geaccepteerd wordt?
AutoMaatje werkt met vrijwilligers als chauffeurs. Het kan wel eens gebeuren dat AutoMaatje op het tijdstip dat u wilt reizen geen chauffeur beschikbaar heeft. Overleg met AutoMaatje over een ander tijdstip voor uw rit. Of boek voor hetzelfde tijdstip ander vervoer via de Goan app.
BETALING
Hoe betaal ik voor reizen die ik met Goan maak?
U kunt betalen met iDEAL, Creditcard of Automatische incasso. Voor de Automatische incasso wordt gevraagd om een machtiging voor de automatische incasso van uw reiskosten. De kosten van alle reizen die u met Goan maakt, worden bij Automatische incasso één keer per maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Van uw totale reisoverzicht ontvangt u elke maand een maandoverzicht via de mail. AutoMaatje is een uitzondering, de kosten voor ritten met AutoMaatje betaalt u direct contant aan de vrijwillige chauffeur.
Hoeveel kost een rit met de Regiotaxi via Goan?
De kosten voor reizen met de Regiotaxi via Goan zijn hetzelfde als wanneer u telefonisch of via de website van Regiotaxi Twente reserveert. Voor meer informatie over de kosten van de Regiotaxi kunt u kijken op de website van Regiotaxi Twente.
Hoe betaal ik een rit met AutoMaatje?
Ritten met Automaatje betaalt u per gereden kilometer contant en direct bij de vrijwillige chauffeur. U krijgt vooraf te horen wat uw rit kost.
Kan ik controleren of ik mijn machtiging voor automatisch incasso goed heb afgegeven?
Bij ‘mijn profiel’ kunt u zien of de automatische incasso actief is. Als dit zo is, is de machtiging goed afgegeven. Eventueel kunt u dit ook controleren bij uw bank.
Betaal ik de Regiotaxi toeslag per rit of per persoon?
De € 3,00 geldt per pashouder. Als een meereizende (begeleider) niet op zijn eigen pasnummer reist, betaalt u één keer € 3,00 toeslag.
Als ik mijn Regiotaxirit waarvoor ik € 3.00 toeslag moet betalen omdat ik binnen 24 uur wil reizen, annuleer, vervalt dan ook mijn toeslag?
Als u uw rit tijdig (minimaal één uur van te voren) annuleert hoeft u geen ritkosten en ook geen toeslag te betalen.
Waarom moet ik € 3,00 toeslag betalen als ik na 21.00 uur een Regiotaxi rit voor de volgende dag reserveer?
Dit is bedoeld om u aan te zetten tot een tijdige ritreservering. Hierdoor kunnen de vervoerders de ritten beter inplannen en voorkomen zij dat taxi’s zonder passagiers rijden. Dit bespaart onnodige kosten voor de gemeente.